5 tips til hvordan opprettholde treningen din

5 tips til hvordan opprettholde treningen din Spesial

For mange kan det være vanskelig å opprettholde trening og det å finne motivasjon til å rett og slett gidde å fortsette. Her er 5 gode tips du kan følge: 

  1. Sett deg realistiske mål
    Den største feilen folk gjør er å starte for hardt med treningen. Man blir fort umotivert, sliten og lei dersom man begynner med en for tøff start med trening 6 -7 ganger i uka. Da vil man holde ut i kanskje 2 -3 uker og etter hvert gå på en smell. Sett deg realistiske mål. Du kan gjerne starte med kanskje en til to ganger i uken. Du trenger ikke nødvendigvis løpe av deg kiloene på tredemølla hver dag eller forvente at etter bare en uke kan du plutselig løfte dobbelt så tungt som da du startet. Sett deg mål og jobb deg oppover sakte, men sikkert.

 

  1. Skriv ned nyttårsforsettet ditt
    Det er ofte mer forpliktende å skrive ned noe enn å prate om det. Plasser målet på nattbordet, på kjøleskapet eller ha det som bakgrunnsbildet på mobilen for å få en daglig påminnelse.

  1. Finn ut og kartlegg hva som gikk galt sist
    Hva gikk galt sist? Hvorfor? Hvordan kan du hindre at det skjer igjen? Innrøm de faktiske forholdene slik der her og nå. Å ha en slik åpen dialog med seg selv frigjør energi samtidig som du får gratis selvinnsikt med på kjøpet. Er det ekstra tøft kan du føre treningsdagbok. Skriv ned dag for dag hvordan formen er, hvordan du føler deg, hva du kan gjøre bedre og hvordan du synes dagens økt gikk.

 

  1. Få med en venn!
    Finn en motivator! Det kan være en venn, en kollega eller et familiemedlem. Hjelp hverandre med å motivere hverandre, gi hverandre tips og bidra til å løfte opp den andre. Hvis du føler du ikke har noen kan du alltids skaffe en profesjonell trener som kan hjelpe deg med å kartlegge og planlegge et program med øvelser som er skreddersydd for deg.

 

  1. Finn inspirasjon!
    Bruk instagram, youtube osv til å finne deg noen gode inspirasjon forbilder. Er dette noen som gjerne har holdt på med trening en stund vil de sannsynligvis legge ut om ulike øvelser og tips man kan bruke. Noen legger også ut utrolig progresjonsbilder som man virkelig kan hente inspirasjon fra og bli motivert til å gjøre en innsats selv for å greie målet sitt.

 

Lest 691 ganger Sist redigert torsdag, 02 februar 2017 10:04
Ranger denne artikkelen
(0 Stemmer)
Mer i denne kategorien « New year, new me